torsdag 14. oktober 2010

Fra Sveen til Skjæraasen - Einar Pedersen

Her er mannen som var lam fra halsen og ned, og lå og skrev sine bøker med en pinne i munnen. Tenk at en person som har en sånn hverdag kan være så positiv som dette.......bør ikke vi som da er friske, tenke oss godt om før neste gang vi klager over alt mulig. Dette diktet taler helt for seg selv:

I dag
av Einar Pedersen

Tenk, også i dag
har jeg livet -
også i dag
kan jeg ånde inn
gavmildt under.

Tenk, også i dag
akkurat nu -
kan jeg st
ditt kinn og si:
Takk at du ER.

Tenk, også i dag
kan jeg be:
Tilgi meg
fordi jeg gjorde
deg urett.

Tenk, også i dag
kan jeg si deg -
de ord
jeg forsømte
i går.

Tenk, også i dag
kan jeg gi -
en blomst
jeg aldri før
har gitt deg.

Tenk, også i dag
er det mulig -
å la et sår
bli helet -
med ord.

Tenk, også i dag.
Nu !
Slår hjertet
og gir liv.
Men i morgen
gir ingen lovnad.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar